#lTTBk

Po latach stosowania lateksowych zabezpieczeń zdecydowałam się na stosowanie tabletek antykoncepcyjnych. Po pierwszym miesiącu ich używania zniknął mi trądzik. Po drugim wyraźnie urosły mi piersi. Po trzecim, ku rozpaczy mojego chłopaka, kompletnie straciłam ochotę na amory...
KarambolaTangerynka Odpowiedz

Już myślałam, że po trzecim zorientowałaś się wreszcie, że jesteś w ciąży 😅

Corazwiecejpustki

Wlasciwie to bylaby logiczna konsekwencja. Najpierw kampania reklamowa a potem sukces rynkowy. Tyle, ze trzeba by zmienic nazwe z anty na pro. Memo do dzialu marketingu.

KarambolaTangerynka

Bardziej chodziło mi o to, że tabletki mogły być nieprawidłowo dobrane/ źle się wchłaniać - poprawa stanu cery i powiększenie piersi to często właśnie jedne z wczesnych objawów ciąży.

Marzenkies Odpowiedz

Częste zjawisko przy takim zabezpieczeniu. Proponuje pogadac z ginekologiem, być może tabsy są po prostu źle dobrane.

Postac

Dokładnie. Bralam tabletki 2 lata i z moim libido nic się nie stało.

Niezywa Odpowiedz

Hormony są dobre jeśli są przepisane leczniczo i chwilowo, w celu zabezpieczenia już nie bardzo. Po co sobie rozwalać gospodarke hormonalną.

Ekoniks

Właśnie głównym celem tabletek anty jest zabezpieczenie, a nie leczenie. Dlatego nazywają sie antykoncepcyjne. Obecne tabletki nie mają ich tak dużo, więc z powodzeniem można je brać latami bez rozwalania gospodarki hormonalnej. Oczywiście trzeba obserwować swoje ciało, robić testy krwi, badać wątrobę ale jest to względnie bezpieczne.
Tabletki stosowane dawniej, miały tych hormonów więcej i fkatycznie szkodziły, przy dłuższym stosowaniu. Ale już się ich nie produkuje.

Niezywa

A to dziwne, siedzę na forum ginekologicznym i co chwilę czytam że jakaś dziewczyna ma problem ze zdrowiem przez tabletki. Tabletki żeby nie wyrządzały szkody trzeba dobrze dobrać, a zazwyczaj to się dzieje metodą prób i błędów. Można sobie nieźle spustoszenie wyrządzić przez niewłaściwe tabletki anty, to nie jest tak że już teraz nie produkują szkodliwych. Tak naprawdę wszystkie leki a szczególnie te hormonalne mają wpływ na organizm. I prędzej czy później wyjdą skutki tego, najlepiej wcale tego nie brać.

Ekoniks

Dlatego warto konsultować wszystko z ginekologiem, myśle, że ich opinia jest bardziej wartościowa niż posty na forum internetowym.
Niektórzy też nie potrafią brać tabletek. Nie pilnują godziny, biorą nieregularnie lub dwie naraz bo jedną pominęły itp. Raczej nie bezpodstawnie jest to polecana metoda antykoncepcji.
A na organizm ma wpływ wszystko, i prędzej, czy później wyjdą skutki (palenia, picia, śmieciowego jedzenia, wdychania zanieczyszczonego powietrza, picia kawy, nieregularnych ćwiczeń lub ich nadmiaru, zażywania suplementów, korzystania z urządzeń elektrycznych, przebywania na słońcu, GMO) można sobie niezłe spustoszenie wyrządzić przy źle dobranych ilościach. Najlepiej w ogóle nic nie brać :D

L0SER

Ekoniks, NIE stwierdzono wpływu GMO na organizm człowieka. Proszę, nie powielaj fałszywych informacji.

Niezywa

Ale nikt nie napisał, że nie warto korzystać z porad ginekologa... Forum służy do różnych rzeczy i nikt nie weźmie tabletek anty na własną rękę, a jak ktoś się nie trzyma zaleceń to jego problem.
I chyba nie chcesz powiedzieć że przeciwbolówka szkodzi tak samo jak hormony? Wszystko szkodzi w nadmiarze, ale bez przesady. Stosowanie hormonów moze przynieść nieodwracalne skutki w porównaniu do innych rzeczy.

Corazwiecejpustki

@ L0ser: Przez 60 lat intensywnych badan nie stwierdzono negatywnych skutkow palenia tytoniu na organizm czlowieka. Przelom nastapil nie az tak dawno temu. To by bylo na tyle jesli chodzi o powielanie falszywych informacji.

emma7 Odpowiedz

Że też mi cycki nie urosły po anty....

Jutrzenka2104 Odpowiedz

A ginekolog Ci przepisał tabletki po zrobieniu badań hormonalnych czy tak po prostu losowo jak tic-tacki? Bo, niestety większość lekarzy olewa temat i przepisują co im tam się wydaje. Zażywałam tabletki raz w życiu przez miesiąc i tak wściekła jak wtedy nie chodziłam nigdy. Agresja bliska rzucania się z pięściami dosłownie o wszystko. Tabsy odstawiłam, agresja minęła jak ręką odjął.

TumpTumpTump

Współczuję
U mnie lekarz przeprowadził wywiad (w sensie zadał kilka pytań ) i trafił
Ale ostatnio inny lekarz przepisał mi inne (bo według niego te które brałam były za mocne ,dla mnie )
Tak samo czułam się tak jak Ty ,dodatkowo krwawienie trwało prawie 3 tygodnie
Wróciłam oczywiście do poprzednich i jest git ,a pan doktor który mi przepisał "słabsze " wolał nawijać o dezynfekcji i koronawirusie...

budyn4 Odpowiedz

czasss na drugą wizytę i opowiadzenie lekarzowi

pozbawiony Odpowiedz

No tak, teraz jak już masz ładną skórę i cycki, to się byle pierwszym lepszy nie zadowolisz, teraz musi być księciunio

Corazwiecejpustki Odpowiedz

Ehmm, tak do glowy mi przyszlo. To po co ci chlopak, tak wlasciwie?

Ekoniks Odpowiedz

Przy tabletkach spada libido, ale cóż, coś za coś.

Nuclearwinter

Niekoniecznie. Przy dobrze dobranych jest ok.

GrubyJakKot Odpowiedz

Mnie zawsze zastanawia z jaką łatwością zapisuje się te leki bez zrobienia jakichkolwiek badań! Czy wiecie, że wg badań branie tabletek antykoncepcyjnych zwiększa o ileś tam procent zatorowość u kobiet? że jest szansa na zejście 10 lat wcześniej z tego świata z powodu mikrozakrzepów, które zniszczą Wasze ciała :/ Jak mnie ktoś zachęcał do tabsów to kazałam jemu iść podwiązać nasieniowody. Czemu kobieta ma się katować?

(ps. oczywiście nie twierdze, że wszystkie tabletki mają takie działanie, prawdopodobnie badania, które czytałam dotyczą antykoncepcji starszej generacji - która niestety wciąż jest zapisywana powszechnie)

Zobacz więcej komentarzy (3)
Dodaj anonimowe wyznanie